The autum leaves

Jag har fått några förkylningssymptom på halsen så det är bra att jag har ledigt idag. Om det nu är så att jag nödvändigtvis ska bli förkyld så får det komma nu, istället för om en månad. Då finns det ingen tid till att vara sjuk. Jag kanske skulle köpa glass och börja med mitt rensa-bilder-projekt. Det där projektet som jag ska göra någon natt, någon gång inte allt för långt bor i framtiden. För någonstans måste man börja och det kommer nog egentligen behövas mycket mer än en natt för att få det skeppet i hamn.Dessutom är glass bra mot förkylning o feber va? Om inte, i förebyggande syfte åtminstone(?).

För ett år sedan i dessa dagar så flyttade jag till Göteborg, 1 år har jag alltså bott här. Starten jag fick kunde väl varit lite bättre men jag kom snabbt på rätt köl igen och ett jobb som jag fortfarande trivs bra med. Jag ser fram emot den kommande perioden då julpyssel och klappar, kransar, julgranskulor, glitterlim, julkort och pärlor kommer lägga sig på näthinnan, dag som natt. Ett år som har gått snabbt och i Götet har jag inga problem med att stanna ett par år till.

Hösten är här och den är bra. I Olskroken sjungs det, lagas mat och diskuteras både smått och stort och Martin & Johan. Simning, bokmässa, Liseberg, Café Publik-häng, bodycombat, Johan Falk har höstaktiviteter bland annat varit. Det kommer att fortsätta vara en bra höst. Innan oktober är slut har både varit i syd- och östkust Sverige. Hips vips är december här och det gillar jag alltid!

 

Kommentarer
Postat av: Lage

Kramaaaar!!

2013-10-10 @ 21:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0