Snow [hey oh]

När man börjar frysa från början av dagen kan man liksom inte få upp värmen ordentligt någon gång. Halsdukar, filtar och tjocktröjor hjälper bra tillfälligt, ytligt typ. Bara en kokhet dusch kan hjälpa för att bli varm ända in i märgen. Igår kändes det som att det kanske ändå var dags för en vändning, att faktiskt börja tänka på att ta fram vinterjackan. Fast då blev det idag istället tillbaka till tio plusgrader och regn. Jag vet inte alltså.. Jag tycker nog ändå att det kan bli kyligt på riktigt nu, så att man verkligen måste ta på sig den varma jackan och vantarna och inte behöva frysa. 
 
Den gågna veckan var jag på jack-jakt. En svart fin jacka, inte kappa, som man kan slänga på sig både till vardag och fest. Men ingen lycka på jakten. Tills plötsligt! I lördags blev det en kortis på stan och bland annat ett stopp på Pop Boutique ville jag göra. Jag tänkte slå till på en mörkgrön velour-klänning som jag hade sett ut. Mycket fint har de där inne, hittar nästan alltid nåt som jag egentligen skulle vilja ta med hem, och denna dagen skådade mitt norra öga en svart jack/poncho-kreation. Himla fin var den och efter lite hjälpsamma påtryckningar gjorejar'e och slog till! Så nu är jack-jakten över och jag har en fin och unik winter piece. 
 
Jag längtar efter Vitberget och det vita guldet. Jag längtar också efter advent och december, decembermys och decemberrusch. Knappt tre veckor till första advent, ganska ofattbart är det också. Det kan dock komma att bli ett par långa veckor de kommande tre-fyra. I förrgår natt inleddes de spårreparationer som ska göras vid Olskroken under denna period och det precis nedanför sovrumsfönstret. På natten ja, arbetet kommer utföras nattetid, kl: 22-06. Skönhetssömn my ass. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0