Välkommen värme

Nämen hejsan! Längesen sist. Ny månad har det blivit också, en som kommer gå så sjukt fort har jag en stark känsla av. Idag har den första sommarvarma dagen visat sig, som vi väntat, som vi längtat. Direkt kommer blekbenen fram på gator och torg. Jag har spenderat dagen med träning och lite kaffe i solen sedan jag hittat världens finaste Lilla Svarta vintageklänning på favvobutiken på 2a Lång (många fler fina fanns men tjå mä nalta fick jag bestämt göra). Veckan har startat bra, för även igår måndag var en bra dag. Den startade jag med klippning vilket var fett behövligt! Nu såhär i efterhand känns det som om Oj det kanske blev lite väl kort men mitt hår, speciellt luggen som återigen fick komma fram, växer nästan som ogräs så det ska nog inte dröja allt för länge innan det är vildvuxet igen så jag ska passa på att njuta av lätt och fräscht hår! Nästan 2 dm rök men det är fortfarande hyfsat långt, vilket säger en del om hur långt håret faktiskt var! Personligt rekord med hästlängder. 
 
Måndagen fortskred vidare med arbete och efter det mötte jag upp Piteå-Sofia för fika och babbel, om Montpellier, (norra) Norrland och massa catching up. Riktigt trevligt var det! Arbete imorgon igen och jag hoppas att vädret är fint även då för då ska jag traska dit. En bra veckostart ja, och än är den inte slut, nej långt ifrån, för på torsdag sätter jag mig på bussen mot OooooSLOoooo!
 
Jahapp men förra veckan då, då var ju Sussi på besök och det var några väldigt roliga dagar med ett trevligt retro-tema. Väldigt mycket second-hand-shopping, amerikanskt 50-tals diner där pankakorna var så mättande att man stod sig hela dagen lång, 70-talscafé. Vi tittade på valborgsparad och dansade in på småtimmarna i gött dunka-dunka-digg (inte unz-unz-house för en gångs skulle) på Nefertiti och avrundade med efterlängtad fika på uteservering. 
 

Kommentarer
Postat av: ethel

FinElin i lugg!

2013-05-11 @ 12:51:31
URL: http://ehol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0