Fred och kärlek. Och musik.

Mando Diao. Jay Z. Miss Li. Oskar Linnros. Bob Dylan. The Kooks. Vampire Weekend. The Sounds. Veronica Maggio. Johnossi. Håkan Hellström. The Strokes. Kings of Leon. Andreas Grega. Donkeyboy. Timbuktu. Movits. Europe. Teddybears. M.I.A. The Ark. Daniel Adams Ray. Carl Norén. John Fogerty. Nationalteatern. The Hives. Journey. Ziggy Marley. Lilly Allen. Hästpojken.
 
Alla dessa musiker (och fler därtill!) har jag lyssnat, dansat, sjungit, hoppat, svettats, trängts, skrattat, gråtit, skrikit, vilat, festat, väntat och längtat till under mina två besök på Peace & Love i Borlänge. Två festivalbesök i gassande hetta och god stämning. Hatkärlek med festival javisst, det är långt ifrån ett enda rosa moln dessa dagar, varmt tält, duscha i vattenslang, tubost och skitigt nanting, men mycket kul har man haft också!
 
Peace & Love har ställt in årets festival. Ännu ett offer har drabbats i festivaldöden. Det var inte längesedan som Siesta kom med samma tråkiga nyhet. Och Hultsfred är inte Hultsfred. Jag hoppas att den festival och tillställning som ligger mig varmast om hjärtat - Trästockfestivalen - kommer att klara av att hålla igång flera år till och får stöd och hjälp av kommun och företag runt om Skellefteå och dessutom fortsätta få ha sina drivande människor kvar i föreningen. Beskeden om att de två stora, ovan nämnda, festivalerna har tvingats lägga ner/ställa in, gör att det i mitt hjärta gör extra ont att jag inte har möjlighet att besöka Trästock i sommar. Jag vill vara där för att hjälpa och visa mitt stöd och uppskattning. Trästockfestivalen är ett årligt återkommande arrangemang som samlar människor i alla åldrar att tillsammans njuta av musik, gott sällskap, sommaren och den fina omgivningen på Nordanå. En höjdpunkt på året. Något att sa fram emot. 
 
 
 
Peace & Love - Peace and love och tack till er.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0