When bad things leads to good

Villken träningsdag det blev idag då.. Jag hade bokat in mig på ett spinningpass i förmiddags, kom dit och skulle hämta ut biljetten, vilket inte gick. Förmodlingen var jag cirka tre sekunder för sen till uthämtningen. Men det fanns platser kvar så jag kunde ta en biljett ialla fall. Gick till omklädningsrummet för att byta om. Jävlar, inser att jag inte har någon tisha. Vad gör man då? Att träna endast iförd träningstopp i en trång spinningsal är väl inte något jag känner mig så taggad på. Inte heller hade jag en lämplig tröja på mig att lösa situationen med. Träningsklänning, nä jag tror inte det va. Så det vara inget annat än att åka hem igen. Nåsåjäävulstirriterandedå. Riktade in mig på att ta chansen till nästa spinningpass lite senare på dagen istället. 
 
Då det var dags för andra chansen till spinning och jag ännu en gång denna dag kliver in på Sportlife, sorry - Nordic Wellness, ser jag att passet är struket. Jahapp? Vad göra då då? Det är inte meningen att jag ska träna spinnig, en annan gång då jag skulle göra det blev det också biljettkrångel. Snabba, spontana beslut fick jag ta och anmälde mig istället på första bästa pass i ordningen - MRL (mage rumpa lår). Ett nytt pass för mig. Och det gick bra det med, det var roligt! Som en blandning mellan step och core. Dessutom tränade man bl a med gummisnodd runt benen/fötterna och det kom verkligen som en överraskning att det kunde vara så jobbigt! Så det blev ändå ett bra slut på flängadet denna gång. Det är ju bra ialla fall att jag får en anledning att testa på nya pass när det skiter sig med det jag hade tänkt från början. Nu har jag många roliga pass som jag kan gå på ju! 
 
Det är skönt att vara igång och träna ordentligt. Det är roligt när man märker resultat också, jag märker att jag blivit starkare och musklerna byggs upp. Nu ska jag bara komma mig ut i friska luften lite oftare också, det kan jag bättra mig med. Mera härliga promenader, korta som långa, ute i det friska. 
 
 
En svag suck av lättnad kan jag också dra då jag äntligen införskaffat en ny extern hårddisk och koperiat över typ alla bilder. *peppar peppar ta i trä!!*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0