Surt sa räven

Snacka om en berg-och-dal-bane-dag. Började i morse med personalmöte och frukostfika. Gick finfint. Var i övrigt ledig så åkte hemåt igen och lekte lite i InDesign, har en testversion i 30 dar. Det var ett tag sedan jag jobbade i InDesign men det kändes ändå bekant och det är ju så himla roligt! Riktigt peppad blev jag. Så det var med ett gott humör jag satte mig på vagnen mot stan igen på eftermiddagen. Men ett åskmoln flög snabbt in över mig. Satt försjunken i Instagram då de plötsligt dök upp - vitmössorna. Biljettkontroll. Mitt kort gick ut för knappt två dagar sedan så blev haffad och åkte på en bot. Så. Jävulst. Onödigt. !!!!!!!!! Jag hade inte ens något att säga emot. Bara att bita i det sura, väldigt sura, äpplet. Man blir ju bara så förbannad, på sig själv i guess! Onödigt, onödigt, onödigt. Skyndar mig att betala den så har jag glömt det. Jag sa så sent som i förmiddags att jag ser fram emot löning. Ironiskt. Kan lätt påstå att jag ser ännu mer fram emot det nu. Så, nu släpper vi det.
 
Imorgon hoppas jag och tror det kommer bli en mycket bättre dag. Jobbelijobb och sedan after work med mat och vm-kval-fotboll med trevliga kollegor. 
 
GOD NATT FOLKENS.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0