Ge ett leende och få ett tillbaka

Det är ofta som det är de små fina saker i vardagen som gör det egentligen, sätter lite krydda på tillvaron så att säga. Saker som man i de flesta fall inte tänker på men när de händer så kan det hjälpa en dag som annars kunnat stjälpa. Därför måste jag berätta om en sådan sak som hände mig i morse. Jag gick med raska steg ned mot hållplatsen, lite stressad påväg till jobbet. Jag ser, på ganska långt håll, att det kommer en spårvagn. Jag kan faktiskt hinna med den, tänker jag och börjar kuta. När jag närmar mig är det en kille som hoppat av vagnen som ser att jag kommer i full rusning. Han sätter foten i vagnens bakersta dörr och håller vagnen så jag hinner med. 
 
Vad glad jag kände mig då jag satte mig på vagnen och den började rulla. Tusen tack till dig du okända man! som gjorde att min dag började så fint och jag fick en positiv känsla inför den stundade (arbets)dagen. Det är precis såna saker jag menar, sådana små saker som det inte alls krävs mycket för att uträtta, men som gör så mycket. Både för personen som gör handlingen - och förhoppningsvis får ett stort leende och ett tack - och för den personen som blev hjälpt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0