En vecka före

 
Dan före dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan. Det är de idag. En vecka alltså. Kvar till julafton. 
Med glögg, paketinslagning, julmusik och julfilm hoppas jag att den härliga julstämningen ska komma att infinna sig de närmaste dagarna. Kanske packning kan hjälpa till också, för inför söndagens arbetspass måste den vara klar att fraktas med till flygplatsen. Laddad med julklänningar och skidkläder och diverse klappar får det nog bli den största väskan om allt ska få plats. Sista rycket nu alltså! Musikhjälpen, Lucia och julfest har avverkats och idag har jag haft min sista lediga dag vilken jag har utnyttjat bra tycker jag. Fräschat till mitt hår hos frissan, inhandlat de sista klapparna (jag klarade det!), gjort matlådor och simmat. Så nu återstår bara att köra ändå in i kaklet de sista dagarna nu, här skall krängas pyssel och klappar! 
 
Det firar vi med första koppen kaffe på en hel vecka (!!?!) och lite Jul-Plura, kanske han kan hjälpa till med julstämningen också, han och Ernst.
 
God Jul och jag önskar vitt på marken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0