You make me laugh, you make me shiver

Man slutar ju aldrig förvånas hur man kan försvinna i minnenas brunn när man kommer in på gamla bilder. Det är ju bara kul. Och vad man kan minnas, från övergriprande hela eventet eller specifika små detaljer som inträffade just den gången i det sammanhanget. Och vilka känslor det kan inbringa. Glädje, sorg och nostalgi är bara ett fåtal. 
 
Helgen blev en full jobbhelg. Riktigt härligt var det med en promenad till detsamma i morse. Dessutom fick jag nya synviklar på/från Göteborg och sånt är ju roligt. Imorgon ska jag kick-starta morgonen/dagen med att få rätt på den där deklarationsskiten NO & SV. Sen är den ur världen och det kan ju inte kännas bättre. För då är det bara skojigheter som väntar då Sussi kommer på besök!
 
Till kvällsmat ska jag kosa till det med surdegsbröd och ost som jag slog till på i butiken. GOTT. Och kanske ett avsnitt av något trevlig från SVTs öppna arkiv. Kolla in där, det finns massa gammalt roligt att titta på. Allt från Fem Myror till Rederiet till Grynet till Sommartorpet till Hyland osv osv osv... Sedan hoppas jag att jag ikväll kan somna i någon deacent time. Har ett flertal gånger denna vecka verkligen INTE kunnat somna. Det. är. så. drygt. 
 
 
Det senaste stickprojektet som jag (äntligen!) blev klar med tidigare i veckan. Ironiskt nog tog det mycket längre tid att göra den här halsduken än tröjan. Men det var inte lika hög prioritet och luften föll inte på lika ofta denna gången. Detta är Quick-Knit som vi har på jobbet. Det blir rätt snyggt och ser proffsigt ut när man "stickar" med det tycker jag. Det påminner lite om fingervirkning fast här använder man en krok och en "ram".
 
God kveld folkens och snart är det maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0