Hemmakär

Då sitter jag i Göteborg igen, kanske dags för en uppdatering då. Lämnade Skellhell mitt på dagen (det går ju egentligen fort ju! - eller det kan gå fort- lyfte från Falmark 12.55, landade på Landvetter 15.50. Värt!) och i morgon är det dags för jobb igen.
 
När jag summerar denna ledigheten hemma gör jag det som väldigt glad, nöjd och harmonisk. Det enda som vi kunde skippat var förkylningen, men den dissade jag ialla fall för skidor skulle jag bara åka. Vädret har varit fantastiskt vackert, solsken och blå skyar. Och skidor har jag åkt, med start direkt på första dagens förmiddag då jag och mor tog fika med oss och åkte på A-torp/Tjärn och en annan dag blev det en tur till stugan och skidande på isen och grillning av diverse tilltugg.
 
Ett antal födelsedagsbarn har firats. Middag har avnjutits på både Coasters och på fancy Bryggargatan. Vilken matupplevelse det var där, på Bryggargatan, en bra present för fina famme. Jag tycker det är ganska coolt ändå att någon vågat satsa på en sådan typ av restaurang i Skellefteå. Bra och modigt.
 
Lyssnat på pappa och hans kvartett spela på jazzcafé, varit på dagsutflykt till Luleå med buss genom en vacker norrlandskust, jobbat med Indesign, dansat all night long i bästa dansgolvskvällen ever när vi dansade till svetten fulkomligt rann och slutade inte för det. Coolade av mig med en promenad och att beskåda IFKs match i kylan på Norrvalla
 
Så bra, så bra och så himla kul att träffa alla fina vänner och familj! Jag har bara upplevt det braiga med hemstaden, vilket får en att inse att den faktiskt också är det, bra. Det är väl så det ska vara med sin hemstad, lite hatkärlek. Men hemma är alltid hemma och så ska det vara. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0