FinalfeberN

Idag var första vårvarma dagen, vantar behövdes egentligen ej. Nu vänder det. Hoppas jag, för jag har inte "ropat hej" ännu. Såg väder på tv i morse och det var en dag som visade upp emot 7-8 grader och jag tänkte för mig själv Oj, härligt, det är ju riktigt mycket ju! Fast vid närmare eftertanke så är det väl egentligen inte speiellt mycket, inte för att vara mitten av april. Nåja, våren kommer någon gång den också och sommaren med och en puff i rätt riktning fick vi ialla fall idag. Men hur som helt så om det inte regnar i morgon, vilket det gjort i eftermiddag och kanske nu med?, så ska jag då inviga mina drömskor som jag köpte i Stockholm - vinröda converse, modell låga. 
 
Har man den ringaste koppling till Scheläftä eller Lulä så ligger finalfebern ständigt som en påminnelse. Jag tycker det är väldigt roligt att det blev Skellefteå och Luleå i final, rent ur en norrländsk synpunkt. Mitt norrländska hjärta dunkar lite extra starkt. Kollade gårdagens match med grabbarna på Lindholmen och det var en match som verkligen tog musten ur oss alla. Lite mat och dryck och en halv film senare så var det tunga ögonlock. 
 
Och ja, avslutningsvis, så då var det gjort, anmälan till uni skickad. Bara att vänta då. Riktigt taggad på plugg till hösten ialla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0