Bienvenue l'été

Jag längar till att spatsera gatorna i sydeuropa. Dricka café au lait i Frankrike. Äta pizza och glass i Italien. Slappa i skuggan under ett träd. Och så vidare.  

 
Åh gah, förra veckan kom det in sånadär "döva" tiggare i butiken och skulle ragga namnskrifter och pengar. Då kände jag hur irritationen växte i mig. Jag blir så förbannad på sånt. Det var den där killen i Montpellier. Han som gjorde bort sig och avslöjade sig att han minsann inte alls var döv. Så arg jag var på honom och sedan dess känner jag bara hur det bubblar i mig då jag ser såna lurendrejare. Jag gillar inte hur de låtsas vara döva och ska lura folk på pengar! Jag blir så arg för de som verkligen är dövas skull. De där pajasarna förstör bara. Bara. Aaargh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0