Make it work

 

Ja, nu är jag i Göteborg ialla fall. Kom sent på lördag kväll efter en mellanlandning i Gullspång och kalas/housewarming i Kvänum. Det var trevligt att hinna en tur förbi släkten och ett höstvackert Gullspång. Östen och Elisabeth hjälpte mig med flytt och att komma i ordning och det är jag otroligt glad över. Det blev inte riktigt helt som jag/vi hade tänkt då vi landade i Göteborg. Men efter en tur till Ikea känns det iallafall lite bättre. Ett litet Make it work-moment där. Ah, nu låter det nog värre än vad det är. Men det ska la ordna sig detta här också, det vet jag ju att det gör, på ett sätt eller annat. DET vet jag. Annars är det vackert i Göteborg och det är gött med kaffe eller varm choklad i jobbsökningen. Jag har också vart på Göteborgs Universitets studievägledning och hämtat info om kurser och program att läsa på. Imorgon ska jag nog gå dit igen och tala med en studievägledare, kanske jag kan komma på rätt tankar angående denna framtid som alltid ska skapa sådan uppståndelse. En till sak jag vet är att jag vill börja plugga snart, och att jag vill läsa någonting som jag tycker är roligt, det är ju alltid en början! Jag önskar att man inte skulle behöva jobba häcken av sig för att få något man önskar sig, såklart ska man jobba för att nå sina drömmar och mål då känns det ju faktiskt ännu bättre när man når dem, men lite medvind på vägen kunde man väl få ha once in a while?;)


Kommentarer
Postat av: sarahSarah

Wooow!! Jag kan inte fatta du är i Göteborg! Det är sjukt! Jag hade ju tänkt att komma upp och hälsa på nu när det är så nära, men extremt dålig tidsplanering och så ska jag ha ett kalas här på lördag, med allt för mycket att fixa inför. Men känner du för att ta en tur söderut får du höra av dig:)

2012-10-10 @ 20:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0