EH-update

Gah! Egentligen är jag fett less på att sitta här framför skärmen. Sitter på EH och lånar wifi - igen. Och jag är så varm om fötterna vilket väldigt snart kommer ge mig såndär värmespasmer. Ja det finns. Men från barndomen, påbylsad i pulkan med yllekläder, overall och fårskinnspläd, därav lider jag lätt av panikångest när det blir för varmt, för varmt i bilen är till exempel. Åh paniiiikeeen! Nåja, det är ändå najs att sitta på café med datoren framför sig. Dock så kan timmarna gå och man liksom tappat bort sig, men man får saker gjort. Och känner sig på köpet lite sofistikerad sådär, man klickar runt och blippar på tangenterna. Man kan ju iaf låtsas som att man håller på med en viktig uppgift som snart når deadline. Hehe. Fast viktiga saker håller jag ju på med, försöker ju få ihop mitt liv typ, få ett arbete iaf och det är vikigt! 
 
Idag var det då väldigt viktigt att jag hade en bra internetuppkoppling för ikväll 24.00 stänger anmälningen för ansökan till VT13. Skulle jag söka något så var det bara att bestämma sig. Var ju på studievägledningen förra veckan och pratade lite och hämtade en katalog från GU som jag gått igenom. Inte så jättemycket på just GU var det som intresserade mig inför nästa termin, men en ansökan har jag iallafall skickat iväg. Vi gör en pröve, på kul och för att få en liten inblick i farmtiden. Typ. Vi får se vad det slutar med men nu har jag ytterligare ett alternativ vad jag kan göra efter nyår. Ideér och tankar som far runt är det iallafall ingen brist på. Och en engelsk-grammatikbok ska jag önska mig i julklapp. Haha jaa du läste rätt. Min inre språknörd har verkligen vaknat till på senare år. Är lite sugen på en engelskkurs men hittade inte något megainspirerande i den djungeln och när jag nu fick en gedigen grammatikgenomgång på UMU så kan jag nog lättare gå den autodidaktiska vägen med engelskan, plus fortsätta att titta på massor av brittiska deckare och amerikanska sitcoms. 
 
Jajaja nej herregud nu måste jag verkligen röra mig ut i friska luften igen. Sen blir det bra med Project Runway kväll. 
 
Och så måste jag bara önska mina kära kollektivvänner en fantatiskt underbart GOD TUR då de snart åker iväg på ett äventyr som heter duga! Vad himla skoj de kommer få! Kos dere masse, masse jenter, det är ni värda!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0