Walking in sunshine

Frekvent uppdaterande hos Johansson, yes. Nåja, det som främst är på tapeten i dessa dagar är värmeböljan som dragit in. Äntligen kom sommarvärmen. Jag tycker faktiskt det var på tiden, det är/var ju ändå mitten av maj. Temperaturen ligger runt 25an. Minst! Veckan har varit ljuvlig, och svettig, och det ser dessutom ut som att detta här skall stanna länge. Hurra! Jag är väldigt glad att jag har det jobbet som jag har så man får vara ute om dagarna! Egentligen vad än det är för väder, men speciellt dagar som dessa. Idag koste vi oss ute på tur och hade det riktigt trevligt och barna skötte sig alla väldigt fint. Koseligt. Med sol och värme följer också en hel del parkhäng och grilloset ligger tät runt St Hanshaugen. 

Nu kan man säga att fotbollssäsongen har dragit igång för min del. Igår var jag och Mallan på toppmatch i Tippeligan. Vålerenga tog emot Rosenborg på Ullevål Stadion. 0-0 blev det. Det var inte någon riktig höjdarmatch men det var kul att vara på plats. Och i vilken stad eller del av världen man kommer är supportrar och deras hejaramsor desamma, oavsett sport. Nu börjar jag se fram emot EM. Heja heja!

Jag avrundar denna kvällen med ett eller två avsnitt av någon serie. Sedan får vi se hvordan det går att sova med huvudet mot en ny vägg. Pga diverse elekriska åtgärdanden och annat skit så har jag idag möblerat om litegranna och flyttat sängen till andra sidan rummet. Kanske vaknar jag av dagsljuset imorgon då jag har förnstret rätt ovan huvudet. Men det blev rättså koseligt må eg si så det ska nog gå bra detta. Så nog ska jag sova gott, och så får jag lön imorgon wihoo det var en trevlig surpris! Brukar egentligen få in den på kontot den 28e men antar att den kom tidigare för pingsthelgen, katching. 



Söndagshäng i Birkelunden. Festivalkänsla där 'ass. Blev som nästan sugen på festival i sommar ialla fall där. Fast nä. Ändå inte. Meeen lite småavis är jag ändå på littlebrother som snart drar på Hutlsfred - bästa line upen i sommar! Kul att det börja hända saker kring Trästock-släpp. So far, quite good.




Heja Vålerenga.

Kommentarer
Postat av: Raj_paj

Hej hopp! Harligt att hora att ni ocksa fatt ta del av varmeboljan! Jag skriver for att be dig om en tjanst, Sienna ska besoka Oslo i mitten pa juni och hon undrar om hon skulle kunna fa bo nan natt i din lagga? see ya!

2012-05-26 @ 22:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0