Sköna maj välkommen

Maj maj måne, jag kan lura dig till Skåne. Då var det maj. Då blir träden grönare, solen högre och himmlen blåare. Typ. Det är lite som att jag aldrig kommer släppa skollivet på något vis, känsla av att skolavslutningen och sommarlovet kommer närmare samt cykla utan jacka tillhör också maj månad. Man blir på något vis lite gladare, lite mer hoppfull (hoppfylld?) och lite mer förväntansfull. Sommaren kommer närmare och närmare. 

Igår lagade vi tacosmiddag, därefter drack vi vin, babblade och spelade spel, så ett ändå stilla litet valborgsfirande blev det, som de svenskar vi är. Annars gör det mig inte ett dugg att missa valborg, jag tycker det är den mest överskattade av "högtider" (det är inte ens en högtid!). Nåja, vi hade de iaf trevligt.

Det kommer bli en märklig vecka detta. Tänk att man jobbade igår? och så fri dag på det, en tisdag, och så startar vi om imorgon onsdag igen och då kommer det väl säkert kännas som att det varit en megakort vecka då fredag sedan kommer. Men det har iallafall inte varit helt fel att vara ledig idag! Det har varit en mycket fin dag som bjudit på parkhäng, fotboll och korvgrillning i sommarvädret. Jeansjackan fick se Oslo för första gången idag, och benen solen där under fotbollsmatchandet. 

Men att hosta, det är jag less på att göra. Annars är allt bara bra! 
Varma vårkramar på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0