Hysteri var ordet. Hysteri.

Centrala Oslo är knökfullt med småtjejer. Det blir förseningar i trafiken och vägar blockeras. Vissa svimmar, de flesta skriker. Orsaken? Justin Bieber. Justin Bieber-hysteri. Han håller gratiskonsert vid operataket fakiskt just i detta nu.

När jag åkte från jobbet förklarade busschauffören när vi närmade oss att "Den här turen kommer att ta längre tid än normalt. Det är 15 000 tjejer som väntar på att en 18-åring ska sjunga några sånger senare ikväll och de blockerar vägen". Då vi kommit framåt cirka tjugo meter i bilkön, på tio minuter, insåg han faktum och erbjöd passagerarna att stiga av. Det gjorde jag och gick resterande väg till Jerbanetorget, genom Oslo S där det kryllade av folk, varav många i yngre tonåren med J målat på ena kinden och B på den andra. Kunde inte låta bli att le lite för mig själv. Hysteri var ordet. Galet. 



Vem kunde tro att jag skulle skriva ett helt inlägg om Justin Bieber??? Det roliga i kråksången och hela meningen med detta var busschaufförens kommentar. Det var rätt komiskt. Speciellt då han hade något av en oförstående och ironisk ton i rösten. Ärligt, I don't blame him.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0