Juni eller mars??

En helg helt i min smak har snart passerat. Vädret har fortfatt att vara fantastiskt bra hela helgen så måånga timmar har spenderats utomhus. Efter att jag, då det är min tur denna vecka, städat i kollektivet samt i mitt rum tog jag mig ner till stan och gick planlöst omkring i city en liten stund, sedan ner mot Aker Brygge för att därefter ta trikken mot Frogner och Vigelandsparken där det blev häng med övriga och årets första glass avnjöts. 

Vi åkte hem för att byta om och ta en stödmiddag innan vi sedan drog vidare för att spela fotboll. Jentene vs gutta, eller Skandinavien vs Frankrike om man så vill. Fick lite känslan av att vara i en förort till Paris. Det var verkligen längesedan sist jag spelade fotboll så det var jättekul. Jag måste dock erkänna att det känns litegrann idag då muskler som det var längesedan man använde fick vara lite aktiva. Kvällen avslutades med grillning i parken här brevid, o gurimalla så gott det var! 

Jag har under veckan känt något mystiskt i halsen men det har liksom inte blommat ut i något.. Jag har inte någon som helst lust att bli förkyld igen och har därför varit avhållsam med träningen. Men idag provade jag att gå på Zumba och so far so good.. peppar peppar.. Därefter stekte jag pannkakor som spisades ute i vårsol- och värmen. Det är ju våffeldagen idag! Det fick bli pannkakor då det inte det inte fanns något våffeljärn att tillgå men det gick prima det med. 

Det märks att man bor i norra europa i såna här tider. Så fort det blir vår och någon riktigt varm dag så kastar folk kläderna och går i kortärma't och bara ben. Det skulle inte ske i sydeuropa i första taget. Jag minns att jag såg en kille i vinterjacka med sån päls på luvan då det var april och +20 grader i Montpellier. Ännu ett vårtecken är att folk har börjat klä sig i mer färglada kläder nu. Trevligt. 

Och, grattis till stora lillebror som fyllde 20 (!) år igår! Och på torsdag kommer han minsann på besök till Oslo. 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0