Kreativ inspiration

Saknar en symaskin och tyger. Men inte inspiration. 

Jag är jättepeppad på att sy, nu var det ett tag sedan sist jag gjorde det. Får försöka hitta på något att sy som man kan slänga ihop bara med nål och tråd, helt för hand. En kjol skulle kanske kunna funka, en lång, lätt, fladdrade långkjol kanske. Men måste ju ha tyg också, undrar vart det finns en sådan butik i Oslo - det måste jag ta reda på.

Imorgon skall jag iaf låta kreativiteten flöda litegrann ialla fall men på ett annat sätt. Dessutom ska jag göra det ute i det fina vårvädret som jag hoppas skall fortsätta imorgon också. 

I övrigt är jag lite övertrött, och dricker för tillfället kanske lite för mycket kaffe. En fin kombo....lätt till skratt var det ja. Men!- kom på att jag kan ju i vart fall virka mormorsrutor! Det ska jag göra så här vid köksbordet där vi tre sambos som är hemma i helgen just nu huserar. Fredasmys töp. Dessutom, igår bjöds det till kafferep hos Carro. Väldigt trevligt och gott!  


sommar vid skelläfteälven i fina vänners lag. och där har jag faktiskt en hemmargjord topp på mig. nåh, taggadåsyy.

God helg folkens!

Kommentarer
Postat av: Nina Irojiro

Åh, det där med att sy ja... Har en hel hög med kläder jag har köpt för att de haft snyggt tryck men ful passform eller nåt, för att sy om dom hemma. Högen blir bara större och större, och nu köper jag inte ens något med tanken att sy om, för sambon tröttnade på högen som bara växte. XD Måste ta tag i det där...

2012-03-04 @ 23:00:33
URL: http://irojiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0