Energi-tisdag

Efter en något trög start på dagen, fick temperaturen fnatt och steg mot tjugostrecket! Helt otroligt. Därför passade jag på att sticka ut och springa, ute alltså, då jag kände lite sug för det i detta vackra väder. Utomhuspremiär. Det var ganska skönt ändå. Sommarvibbar onekligen. Men än dröjer det ett bra tag innan man kan kalla det sommar, det ska nog både bli kallare och varmare ett par gånger innan dess. 

Idag har jag varit på s k assistentforum på jobbet. Det var riktigt intressant och nyttigt, även om det handlade om ganska grundläggande saker. Men det är bra och viktigt att få höra och reflektera över sådant flera gånger om. Att jobba i barnehage är verkligen ett roligt jobb! För det första är det omväxlande och man har alltid saker att göra, men sedan är det framförallt roligt och inspirerande att se barnens utveckling, samtal mellan varandra och vuxna, deras initiativtagande, tankar och idéer. Visst tar det energi, men man får så mycket tillbaka. 

Imorgon har vi personalmöte. I väntan på det ska jag dra mig mot gamla trakter tänkte jag; en promenad till/på Ekeberg. Nu: te, yoghurt och Project Runway :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0