Det är kul när det är roligt

Man ska ha tråkigt ibland. Jag hör min mors ord eka någonstnas i bakhuvudet. Sånt hon brukade dra till med nån gång sådär när man som liten flickunge klagade på att man inte hade någoting att göra. Akkurat i detta nu känner jag mig som den lilla flickungen. Jag har inget att göra och i idéebanken är det torka. Känner lite, eller rättare sagt väldigt mycket, för att gå och träna men för att göra långtråkigheten något mer påfrestande låter jag mig inte göra det eftersom jag fortfarande känner av veckans sjukdom. Imorgon kanske du har lov Elin. 

Däremot har jag inte haft tråkigt hela dagen. Tvärtom, jag har haft det riktigt trevligt för jag har haft besök av morbror Östen och Elisabeth. De har varit här och hjälpt mig med lite grejer som jag tillsvidare skall förvara i Gullspång. Vi tog också en tur till Aker Brygge och beundrade båtar och fikade och promenerade genom byen. 

I fredags fick jag en smärre uppenbarelse då jag äntligen efter nästan en vecka utan smak- och luktsinne fick tillbaka sinnena lagom till att avnjuta taco-buffé på Olearey's. Jag, Sarah och Lisa after-workade, sörplade en drink och kände oss lite oinsmälta på hemgång genom Aker Brygge. Mycket trevlig kväll. Simon Och Ekarna och Step Up 2 och Glee har jag sett. Och bakat chokladbollar, DET var inte igår. 

I natt drömde jag att jag blev jätteglad över att Trästock bokat bland annat The tallest man on earth, Kaizers Orchestra och Tingsek. Man kan ju alltid hoppas att det var en sanndröm. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0