Midsommar 2012

Har jag firat. Svenskarna styrde midsommarfest på jobbet, vår avdelning. Sveriges 17 maj. Under dagen igår plockade vi blommor med barnen och efter jobbet klädde vi stången, höll jag på att säga, men vad säger man egentligen? - vi dekorerade ialla fall en fin liten midsommarsstång med blad och blomster och en svensk och en norsk flagga. Fint blev det och det var ju inte annat än att man fick lite hemlängtan! och stug-längtan. Och idag så dansade vi, med färgglada blomsterkransar av silkepapir i håret, till mångkulturella toner; dragspel, afrikanskt trummande och sjöng svenska, norksa och svorska sånger. Sedan åt vi glass och jordgubbar på lekeplassen. Härligt. Ett fint midsommarfirande. Sedan det inte är så mycket till midsommar i Norge är jag väldigt nöjd med dagens fest som mitt firandet av det hela. 

Att cykla i den ljusa, grönskande sommarnatten och äta sill- och jordgubbstårta, det får jag helt enkelt spara till juli. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0