Förkylning, fest och fika ...

... och så lite Elexia. 

Där har vi namnet på min kommande Mina-Oslo-memoarer-bok. 
Eller kanske Go' Morgen Yoghurt Vanilj.

Man, jag, kan inte riktigt förstå det men nu har jag vart förkyld ännu en gång detta år. Ett flertal gånger, har snarare tappat räkningen, har jag varit förkyld och hostat och snörvlat. Dessa gånger har ändå känt mig i så pass hyfsad form att jag kunnat jobba ialla fall. Men denna gången fick jag kasta in handduken med jobbandet. I fredags hann jag just så pass innanför dörren innan jag däckade på sängen. Sov en liten stund och kunde därefter konstatera att jojomensan, här var det feber minsann (konstatera genom egen kunnighet, för jag äger dessvärre ingen febertermometer). Jag kände mig ändå lite piggare under lördagen och kunde lyckligtvis hinna med en liten sväng på stan med Sarah då det var Musikens Dag i Oslo. Men annars spenderades helgen i sakta mak och mycket vilande, läsande och serie-tittande. Orken kom inte tillbaka så jag har varit hemma från jobb både måndag och idag, men imorgon ska jag banne mig göra ett försök till att jobba! Sedan har vi ju sommarfest på torsdag. Då är det också Bislett-Games, en skymt av 100 meters-finalen hoppas jag kunna få till. 

En hel del serie-tittande har det blivit ja. Jag har startat en ny säsong av Project Runway OCH så kom jag tillslut för mig att börja tittandet av Glee också. So far so good. Rikigt underhållande är det. Och så har jag klämt ett par Vänner-avsnitt. Men idag blev det faktiskt film: Chocolat. Och ja just det, i söndags såg ju jag och Ida Killers. Jösses vad mycket skärmtittande det blitt. Men det var en lång sjukdomshistoria detta här. Kanske en nypa luft skulle göra gott. Kanske ta en sväng till butiken - och köpa en Go' Morgen Yoghurt Vanilj. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0