Rosenblad, Rosenblad, kom gör mitt hjärta glad

Plötsligt händer det! Efter mycket snack under en lång lång tid, blev det tillslut, med en hjälpande spark i baken från Susanna, verkstad. Jag har färgat håret! En mörkare nyans syns nu på håret mitt. Det är ju faktiskt första gången jag färgar så lite tid att getting-use-to har det varit, men nu känner jag mig nöjd med resultatet! 
 
Var i veckan på årets sommarteater, "Tre Kärlekar", och det var riktigt trevligt! Jag blev helt uppslukad och riktigt duktiga var skådespelarna också! Sämre blev det inte då solen också tittade fram och "live-scenografin" gjorde sig gott tillrätta när älven och de grönskande björkarna i bakgrunden bidrog med ändå mer känsla. Jag har sagt det förut och säger det igen, man (jag iaf) borde gå oftare på teater. Tack för det familjen O! 
 
Jag kommer kunna sammanfatta sommaren i Skellefteå med ett ord - Nordanå. På det vackra området i stan kan jag skatta mig lycklig över att få arbeta på, gå på teaterbesök, träna, festivalhänga och helt enkelt inspireras av. 
 
Några dagar i Avan har jag äntligen fått avverka också. Årets första dopp har jag gjort! och "midsommar del 2" har vi firat med en riktig midsommarlunch. Silltårta, gravad lax, jordgubbar.. aah gott. 
 
Ibland blir jag lite trött på mig själv. Igår rensade jag massa kläder och allt som oftast suckade jag och ojade över att jag inte gjort mig av med mer kläder de tidigare gångerna jag har gått igenom garderoben. Men nu var jag iaf någorlunda skoningslös och kan konstatera en kasse med släng-kläder och en kasse med kläder till 2hand
 
Till middag väntar en familjen Johansson/Arvidsson-klassiker; fläskfilé m rotsaker i ugn. Sedan cyklar jag och min nya färgglada sjal till våra vänner. Nya bron is the shit by the way. Och vädret är en berg-och-dahl-bana. Då vet ni. Snakkes folkens! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0