Framåtblickar

Är längtansfull och inspirerad, men också lite deppad för jag måste vänta på att göra allt det jag är inspirerad till att göra. 

Det som ligger närmast i tiden som jag ser fram emot är att få installera mig i ett eget rum i kollektivet. Den 1 februari kommer vi bli fem i huset vilket betyder att alla får var sitt rum. Jag ska piffa och puffa till det så det blir skikkeli koseligt. Jag har börjat fundera på hur jag ska ha det men det är så svårt innan allt är flyttat och möblat och städat klart, när det blir det är det lättare och jag kan sätta det i verkstad. Plus så är jag så fruktansvärt less på att ha mina kläder på/i resväskan! Jag vill packa upp dom och ställa bort väskan där jag inte ser den (det är tur att den är snygg!), då den står framme känns det fortfarande som att man lever i den och inte har flyttat till ett ställe för att stanna där i flera, flera månader. Konstigt nog så riktigt längtar jag efter att vi ska göra en ordentlig storstädning nere i källaren. Det kommer bli så bra, det är jag säker på! 

Vidare så längtar jag, som jag nämde igår, efter en egen lägenhet! En liten en som är både mysig och med gott utrymme. Jag vill bestämma hur den ska se ut, ha en egen soffa att kasta sig i efter en lång dag, sträcka sig efter tvdosan och en stor tekopp från soffbordet, dansa loss och sjunga högt i vardagsrummet, gå ut i solen efter en trevlig frukost, bjuda mina vänner på middagar, laga mat och baka bullar och bröd ...

Vääh, är klockan mycket?!? Galet vad tiden går fort alltså, det var ju typ nyss jag kom hem från jobbet. Ja, lite sent blev det allt då jag var utelåst ett tag.. Men sen då; man äter middag, kollar datoren, kollar lite till och sen är det ju kväll! Tråkigt. Därför känns det också väldigt gött att komma igång o träna igen, då gör man ju något vettigt om kvällarna också. Hinner med lite mer saker på nåt vis. Och ska pyssla lite också. Klippa och klistra. Göra fula boxar fina(-re åtmistone). Sånt liker ju jag. Och så vill jag sy, men det får jag verkligen vänta med, har varken tyg, tråd eller symaskin. Fast just det!, virka kan jag ju göra! Och redigera bilder också, det vill jag, det är roligt. Och välja ut foton som jag ska framkalla och hänga upp på mitt blivande rum, det vet jag iaf att jag ska göra. 

Åh, lyssnar på gamla härliga låtar! Release Me till exempel, den är ju så fin! Och Umeå-inspirerade låtar! Nämen, gusis, nu håller jag på att få fyrkantiga ögon, igen... Inte okej. Men nu när man har intenet är det som att man kompenserar för höstens icke-brukande av nät. Men kände för att skriva massa, bara för att skriva lixom. Nä nu får jag nog ärligt talat ge upp här vid datorn och stoppa med att äta mariekex och läsa ur Radhusdisco eller klippa lite i nån tidning istället.. Nattda :)


Kommentarer
Postat av: tapastösen

Ofta det är så mkt snö på GQ? Åh, ändå snö..fint.. En annan klär snart av sig till shorts! :) Var på 60-tals caféet i huvudstaden idag och blev ännu mer förälskad!! NÄR KOMMER DU?

2012-01-24 @ 21:52:58
Postat av: Elin

Jo..i mars 2010 ;)

men jaaa jaaa, vissa har det bra ja ha-ha! här fryser man fortfarande inomhus.. typ början av april?? jag vill gå på det där cafeet då!:D

2012-01-25 @ 22:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0