Tillbakablick

Kanske det var dags för den där sammanfattingen av det gågna året som jag utlovade mig själv då. När man väl börjar tänka tillbaka, inte just bara på det gågna året, ploppar det alltid fram nya minnen - små och stora, i hjärnbarken. Jag skulle kunna skriva deltajerat och därmed också spaltmeter om ditt och datt, men det får bli någon annan gång, jag försöker hålla mig kort och koncis; 

Året inleddes med studentliv i Umeå, plugg, plugg och läsning i UB, tenta, Hum-huset, korridorliv på Pedagoggränd, träning på IKSU, fikapatrullen, Gnejs, stundenthak...... En riktigt trevlig tid och en bra försmak på student-livet och jag trivdes mycket bra i Umeå.

Jag bestämde mig för att forsätta mina franskastudier i just Frankrike och den fantastiska staden Montpellier. Jag är verkligen glad att jag bestämde mig för att göra det. Jag fick lära mig franska, träffa massa härligt folk från världens alla hörn, leva i ett annat land med andra vanor..............med mera, med mera, skulle kunna hålla på i evigheter om alla stora och små upptåg där. Det var verkligen en fantastisk resa och väldigt utvecklande - både för språket och personlighetsmässigt.

Sommaren blev lång och härlig i grönskan och ljuset. Fika, badning, cykling, Peace and Love, Gullspång, stugan, jobb i Kågegården, virka, träning, Trästock, Umebesök, Piteå-stadsfest och avslutades med en rolig vecka med sol och bad på Kreta.

När hösten kom bar det i väg västerut till Norge och Oslo för att jobba. Det var lägenhetssökande och jobbsökande och trevliga sammankomster med gamla och nya vänner, serietittande och avokadoätande. I oktober gjorde jag även en tur till Stockholm där jag hälsade på vänner och var på en grym konsert med Red Hot Chili Peppers i Globen. Det har promenerats och frusits och lånats wi-fi på Mcdonald's.


Efter en efterlängtad och riktigt härlig julferie här hemma är det snart dags att återvända till Oslo och arbetet på dagis. Det blir nog bra det med och som sagt så har jag en hel del roligheter att se fram emot det kommande året också, som en och annan resetrip, vår i Oslo, mer jobbande, och ännu mera fikande. En lugn och go jul har passerat med god mat och trevliga återseenden, skidåkning, musiklyssning på livescen, fika......... Sedan en trevlig nyårsafton där det nya året firades in med god mat (är typ fortfarande mätt!), fyrverkerier över Skellefteåälven och massa dans. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0