Skatteverket, vad jag saknat dig...

Helt otroligt och äntligen har jag idag varit på Skatteverket! Tjihoo! Och som om det inte vore nog bestämde jag mig för att vara effektiv och passa på att göra mer viktigt när allt för en gångs skull hade öppet då jag kunde gå dit, och då tog jag trikken till Majors och gick på banken och beställde ett nytt och oskadat bankkort samt öppnade ett sparkonto. Bra där. Och fick både åka trikk och vara på Majors vilket var längesedan sist jag gjorde.

Jag har säkert sagt det förut men säger det igen, att det går över mitt förstånd varför statliga institutioner som banken och skatteverket kan ha öppettider som 9-15 på vardagar, ja de har inte alls öppet på helger över huvudtaget. Majoriteten har väl ett 8-17-ish jobb och när skall de hinna med att göra såna, får man ändå säga, viktiga ärenden? Det borde vara en rätt i ett demokratiskt samhälle att inte behöva ta ledigt från jobbet för att göra såna ärenden.

Nu är det iaf avklarat för mig och det känns GÖTT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0