Endelig en bursdagskake!

Änteliigen ska det spisas bursdagskake! Jag håller på att baka tårta, den är nu på svalning. Det kan komma att bli en spännande tårta för den blev väldigt tunn och jag hade räknat med att göra två lager men det kommer inte alls att gå så nu kanske det blir ett lager med 2-3 fyllningar i. Nåja, det ska ju lix blandas i magen och täcker man allt med grädde syns det ju inte. Smaken kommer det inte att bli nåt fel på tror jag. Gott ska det iaf bli och äntligen ska jag få äta min efterlängtade födelsedagstårta.

Tidigare idag blev jag med Ida samt Sarahs föräldrar för att se Sarahs kickboxningskamp. Det var kul att se på en sådan tävling utan att göra det i jobbsyfte. Jag har aldrig varit på en sådan tävling förut utan att jobba så det var roligt och för Sarah gick det bra, hon fick sig en guldmedalj så henne kan vi också fira med lite tårta.

Igår var det näst intill snöstorm här i Oslo. Yvigt och mycket snöfall. Trots det promenerade jag till Lökka där jag bl a kikade in i en väldigt trevlig vintage-affär och sedan fortsatte jag att gå ner till stan där jag inhandlade ett element och en egen te-kopp från Indiska. Jag blev väldigt inspirerad av min tur där jag gick in i små butiker där jag överöstes av idéer av olika slag för att pyssla och sy. Jag började även längta efter våren och att få ha sommarkläder på sig. Och efter att ha en egen lägenhet! Jag ska ha massa kuliga saker och mycket Indiska-prylar och porslin därifrån. På aftonen var jag med Carro och Tarina på en röd-beklädd bar och drack kaffe.

Jo! ett till stort och fett ÄNTLIGEN kan jag slänga in också. ÄNTLIGEN ska jag börja träna!!! Jag gläder mig nå så fruktansvärt alltså, gud vad jag längtat. Träningen har, tyvärr, inte blivit så stor prioritet under hösten då man skulle lära känna en ny stad, ett nytt jobb, söka jobb.. etc etc. Det är, för mig personligen, egentligen inte en giltig orsak till utebliven träning för en sån lång period därför jag vill verkligen hålla igång, men gjort är gjort och nu känner jag verkligen att jag behöver träningen, kroppen är inte lika stark som den varit förut. Ialla fall så var Frida och jag i fredags på Elexia och fick en rundvandring. (Jag inser att jag aldrig kommer kunna jämföra något träningscenter med IKSU - det står i en klass för sig! världsklass.) Hade inte räknat med att jag skulle bli medlem där och då men till det erbjudande som vi fick vore det idiotiskt att tacka nej. Så medlemmar blev vi och nu är det bara att börja träna igen, DET känns fett med bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0