Vårinspiration

Det börjar så smått vara lite vårkänslor i luften. Min sedvanliga vårvinter-abstinens står nog bara bakom hörnet och väntar på att bli släppt fram i ljuset, jag känner det. Bara vänta. Ljuset börjar återkomma och det känns extra bra att det ljusnar tidigt på morgonen. Nu är det hyfsat ljust från 7.30 till 17.30 ungefär, och det går ganska fort i förändringarna. Dessutom har det varit soligt och fint ett par dagar, igår var det riktigt vår-aktigt med dropp från taken till och med. Jag längtar efter att klä mig vår- och sommarkläder! Jag köpte en kavaj, vanlig svart, i Göteborg som jag har använt flitigt. Det är ju ett bra plagg, jag ska nog köpa mig någon till till våren också, en glad en. En kavaj i fin grönfärg med en tjäck blommig topp under, vore inte det vårintpirerande? Och röda sandaletter, som jag redan har provat en gång, det ska jag unna mig då jag fått lön. Nog för att jag egentligen borde spara vart enda korvöre som jag kan vid detta laget. Just nu, eller de senaste veckorna, har det inte varit speciellt roande alls att vara en månad efter med lönen - får januarilönen i februari. Och sedan då, jag längtar efter min jeansjacka och träskosandalerna, och ballerinaskor...




Samtal och middag om sommaren. Snart ses vi hörrni!


Kommentarer
Postat av: H

YES BOX!! :) :) :)

2012-02-17 @ 19:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0