Hiv O'hoi !

I natt kommer jag att sova väldigt gott. Arbetsdagen har gått i ett, det har varit karneval i barnehagen. Barnen, och de vuxna, har varit utklädda och det har vart disco, pölsefest och gelé till dessert. I församlingen av hittade vi djur, pirater, prinsessor, Pippi Långstrump, en jordgubbe, bilförare, en kock, en brandman, Spiderman, en indian, en clown ........... 

Igår blev det också en lång dag. Började jobba 7.30 och var hemma vid tio på kvällen. Under den tiden spenderade jag alla timmar utom ca 1½, då jag snäppte till banken på Majorstuen, på jobbet. Jag slutade mitt pass klockan tre men skulle vara tillbaka fem för ryddekveld. Vi städade och blåste ballonger och pyntade för dagens karneval, och fick fylla på energidepåerna med brasiliansk mat. Mot slutet var väl så att säga trötthetsgränsen ganska långt passerad och övertröttheten slagit in. Har f ö insett att övertröthet är ju väldigt underskattad egentligen, allting blir ju så himla roligt då och man skrattar så tårarna rinner. Trots att städning inte direkt är av största underhållningsvärde var det faktiskt en trevlig kväll. När jag kom hem hann jag just så pass se över sjörövaroutfiten innan jag ramlade i säng. Sedan ringde väckaren och det var dags att bege sig tillbaka till den karnevalpyntade barnehagen. 

Måste ju dela med mig låten som jag var dag får höra och som jag var dag går omkring och nynnar på. Typ norgebarnens themesong. Flinka är de på att sjunga med ialla fall!



Nu är det alltså helg igen och tiden fortsätter att gå fort. Våren har snart kommit och imorgon ska den avnjutas med en tur ner till byen. Ikväll blir det en fika på Lökka. Penicilinkuren är nu officiellt över, gött. Gleder meg til Zumbapass på söndag. 

God kveld folkens
&
God helg

Kommentarer
Postat av: lage

du läser väl Sjörövarboken för barna? "Kapten Döös slog sig lös med en nakendansös"....

2012-02-28 @ 15:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0