Positiva energier

Och så var den här! Vårvintern. Fast den finns kanske inte i Oslo, eller någon annanstans söder om norrland? Men någon övergångsperiod från vinter till vår måste det ju vara, även om den bara vara ett par dagar. Så i det fallet så har det idag varit vårvinter idag. Våren är påväg. Solen har skinit starkt på en klarblå himmel och teperaturen har legat över nollan. All lös snö i lekplatsen på barnehagen hade försvunnit så kvar är en packad snömatta, något halt men överkomligt. Riktigt härligt var det att vara ute på eftermiddagen. Från lekrummet ser man att södersluttningarna vid kyrkan mitt emot, på andra sidan järnvägen, börjar vara fläckiga. Våren är påväg, det är bara en tidsfråga. Visst, man ska inte "ropa hej", men förhoppningsfull och förväntansfull kan man gott vara. Dessutom var det ljust ute då jag steg upp i morse och det bringar ju bara positiv energi. Tulpanerna i köket ger också positiv energi. Och mer fägglatt; jag var så sugen på grönsaker och frukt så gårdagens handling blev väldigt färggrann, blev glad av att plocka upp den ur korgen/kassen. Det blir nog vegetariska veckan det här. 

Med gemensamma krafter har jag och Sarah fixat semlor i afton, det är ju faktiskt fettisdag idag, och gott smakade de! Sedan kom Ida hem glad i hågen och hade skaffat sig ett husdjur till sin glasskål: fisken Doris. Så nu har vi en ny medlem i kolletivet. 

Penicilinkuren som jag blev ordinerad för hostan börjar så snart lida mot sitt slut och det känns att den verkligen hjälper: roligt! Nu hostar jag inte längre och kan snart gå för fullt träningsmässigt. Bra! Med dessa vårvibbar kan jag snart, inte riktigt ännu men snart, sätta mina vår-träningsplaner i verket: skaffa ett hopprep samt springa i trappor på Bislett Stadion. Klem. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0