Bon soir !



Det har har bara blitt så att det varit mycket Paris den senaste tiden. Igår blev vi med Sarah till en störtskön bar där hon skulle träffa sina jobbarkompisar, som är fransmän. Det var riktigt trevlig att få höra franska och snacka lite, både franska och engelska. Dessutom var DJ'n fransk och spelade fransk rap. En plus, i afton hyrde vi "Midnight in Paris" men gav upp efter ett tag, riktigt tråkig var den, och övergick till filmen om Cornelis istället. Bättre det, även om det inte är en solskenshistoria, men intressant och mycket bra musik.

Igår blev jag ledsen. Som jag berättat tidigare har ju min kamera blitt knäpp. Igår var jag till en kamerabutik o Nikonservice i stan där det konstaterades att det är ett dött case. Förvisso, visst kan jag reparera den men det skulle kosta nästan lika mycket som att köpa en helt ny. Det var väl inte ett helt oväntat besked men likväl ett tråkigt ett. Jag blev inte precis arg, men ledsen, riktigt genuint ledsen inombords. Min älskade lilla Nikon som jag varit så nöjd och glad med och haft så mycket användning av, dessutom i jobbet. Sannerligen en bra affär. Tack för allt. 

Idag är det faktiskt Mors dag i Norge, så gratulerer till mamma min.
Nä, nu är det kwälla. Tidigvakt i morgon, för hela huset. Jag får stänga och låsa, trots att jag har mitt tidigaste pass är jag den som börjar jag senast; 7.30. 

Bon nuit mes amis, et fait des bons rêves.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0