Here comes the sun, it's alright

Det har varit ett fabulöst väder denna helg och därmed har de flesta av dess timmar spenderats utomhus. Idag var temperaturen hög och solstrålarna brännande heta. Sommarvibbar indeed. Jag och Mallan köpte med oss frukost från Baker H på andra sidan gatan och gick upp till parken och placerade oss vid en vägg i lä. Där åt vi våra bröd och bullar och drack kaffe i take-away-mugg. Nästan tre och en halv timme senare (f ö är det suveränt att ha parken så nära hem, bara att springa hem då man behöver på toa, fylla vattenflaska eller hämta något att läsa) tyckte vi att det nog var dags att röra på sig litegrann. Vi gick till Kiwi vid Rignes P och stannade på tillbakavägen till på en gräsmatta vid Alexander Kiellans Plass och spisade en Go Morgen youghurt vanilj. 

Efter denna sollapande dag kan jag konstatera att den första brännan för året är ett faktum. Och självklart en Elin-bränna. Vem trodde annat? Det är väl min uppgift i livet att få de värsta solstrecken efter kläderna, dessutom blir jag ju nå så djävulst röd när solen legat på så det blir så tydligt. Måste lära mig (tidig!?). Men är det något som jag förmodligen aldrig kommer bli vuxen om är det att smörja mig tillräckligt med solskyddsfaktor (eller smörja mig överhuvudtaget). De där rödbrända axlarna har vi sett nog av. Varför var det brorsan och inte jag som de där bra bli-brun generna?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0