Under sea we are free, you're a coward

Idag samlades 40 000 människor på Youngstorget i Oslo i protest mot han-som-inte-får-nämnas-vid-namn och för att ta tillbaka deras sång. En gigantisk folkmassasamlades för att sjunga och lägga rosor. Så fint och ett sådan stark och vackert initiativ tycker jag. 
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10050163

Jag har personligen inte varit så nära allt detta, men jag lider verkligen med de som varit och förstås fortfarande är det. Det har liksom slagit mig ordentligt på senaste tiden då jag sett rosor som människor placerat vid händelseplatsen och förhör är i full gång. Det känns på något vis overkligt, men det är allt så fruktansvärt. Det är rakt igenom obehgaligt.

Kjaerlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0