Hei

Nu börjar det röra på sig på lägenhetsfronten. Snart så.

Oslo är fint ändå. Det känns inte riktigt som en storstad-storstad. Den är som mysigare. Jag har inte bekantat mig med alla områden och så ännu, men det jag har sett är bra. Och jag kan själv utan problem ta bussen från kollektivet ner till stan. Och gå hem. Dessutom hoppade jag idag av bussen tidigare för att jag visste att det var närmare dit jag skulle gå. Det kändes bra.

På jobbfronten går det väl si sådär. Inga heta erbjudanden ännu. Kan det öka tempooo? Å andra sidan är det väl lite tidigt att börja panika än, det var ju faktiskt bara en vecka sedan jag kom hit. But still, jag vill ha ett jobb. Tålamod, Elin, tålamod. Jaja.

Ah, vet inte riktigt vad jag ska rapportera om mer. Blir mycket serietittande, jobbsökande, tedrickande, pasta .. tja, typ sånt.

Hade! (Som man ju sägeri Norge. Har dock inte riktigt ställt om mig med detta ord, vill säga "detsamma", men inser halvsekunden efter jag sagt just det att nej just ja, hej då var det ja.. För övrigt snappar jag ändå då och då upp andra små ord som jag lär mig. För exempel (ja det också för den delen) kvitteringen, pose och salg - 3 vanligt förekommande ord i butikk-sammanhang. Där ni!, fick ni till och med några på köpet. Äh, ska inte bli sådär tror att jag kan snakke norsk bara för att jag bott här ett litet tag. Kom igen när du kan bättre liksom.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0