Nu får det vara nog .

Nu är jag less på att inte känns någon smak. Det känns ganska värdelöst att inte känna lukt och smak i just Frankrike. Blir deppad på morgnarna när jag går till skolan och inte kan känna hur gott det luktar utanför patisseriet från allt nybakat. Och säkert bara för detta blir jag så sjukt sugen på att äta. Jag har varit sugen på panini flera dagar, och så vill jag prova gaufres (som våfflor).

Dessutom är jag väldigt taggad på att åka till shoppingcentret i Odysseum. Jag hade tänkt göra det i morgon men nu vet jag inte om jag hinner. Det får kanske bli på måndag annars. Jag har taggat på att åka dit värsta länge nu heh.. När ska jag få göra det? Nåja, när jag har väntat så här länge kan jag väl stå ut i ett par dagar ytterligare.

Chillade litegranna i Parc Peyrou i eftermiddag. Där är det en kille som hela tiden går runt med en namnlista och ska samla in pengar till nån slags handikappsorganisastion eller nåt, jag vet inte. Men iaf, han är hela tiden där och låtsas vara döv. Men det är han inte (döv), pas de tout. Han har råkat avslöja sig flera gånger, jag tror t o m att jag såg honom med en kompis i det stora shoppingcentret här här om dagen, och nu blir jag bara så sjukt arg varje gång jag ser honom. Det är väl synd om honom om han inte har pengar och ett hem och så, men åh, jag blir bara så sjukt störd och arg och irriterad då han bara luras och låtsas. När jag ser honom börjar ilskan direkt bubbla i mig på en gång. När såna som han som bara luras, får det mig att tappa allt förtroendet för tiggare och hemlösa och det blir bara ändå mer synd om de som verkligen inte har något hem alls.

Nu ska jag berätta en annan sak. Jag var och handlade här om dagen och jag köpte grejer så jag kan göra mina egna jambon-fromagemackor att ta med till lunch. För det första är ju osten redan i färdiga skivor, men det visste jag ju redan så det var inget konstigt med det. Men jag tänkte, hur ska jag förvara dessa på ett bra sätt då jag har öppnat förpackningen. Men ser ni det var inga problem, för varje ostskiva är i en egen plastförpackning/-påse! Värt?! Sånt är verkligen så onödigt. Samma sak är det med kex till exempel, först har de förpackats 4-6 st i en liten påse och sedan ca 4 st sådana små förpackningar i en större kartong. Det var bra att jag återvann min presentation, jag är miljövänlig jag ;) .




mina egenhändigt gjorda lunchmackor. jamboun-fromage. har skurit dem på diagonalen så de ser lite mer franska ut. och då ser de även ut som de man kan köpa i affären i en triangelformad plastförpackning. ;)

Kommentarer
Postat av: maalin

Givet att det blir kycklingsallad, kladdis och latte!!!

2011-05-07 @ 12:34:44
URL: http://malinholmst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0