Carcassonne

Hade en toppenbra helg! Le festival de printemps var supertrevligt. Det var på baren Mi Bario där vi gjorde dégustationen och på lördagskvällen serverade de buffé och det var några som spelade och sjöng. Verkligen jättetrevligt i all sin enkelthet, inget överdådigt. Så ska det vara, då blir det som bäst. Besökte även Cargo (tillslut även jag!) så nu kan jag bocka av det på listan och kan lämna MP som en sann utländsk student...

Det blev inte Sete denna helg. Istället följde jag och Sibylle, hennes soeur d'accuil mf l till Carcassonne. Typ jag och Schweiz. Alla de andra var schweizare, eller nej föresten, en var tysk också. Det känndes som en ganska snabb visit i Carcassonne. Och blåste nästan bort, det blåste sjukt mycket! Tyvärr var det, liksom i St-Guillhem, lite för turistinriktat med massa massa turister på gatorna och massa massa butiker för turister, men själva "byggnaden"/staden ... et c vad ska man kalla det..? Ja, Hursom helst, det var i alla fall imponerade. Medan vi väntade på tåget hem, satt vi på trappan till la gare och "beundrade" trafiken. Folk är ju galna.

Idag är det verkeligen varmt. Apoteksskylttermometern visader +29. Jag tror det. Hade förövrigt en fika typ för första gången. På riktigt en fika. Vi tog kaffe på lunchen kan man säga. Också första cafét som jag sett har kaffe latte. Men egentligen vad är skillnaden, kaffe latte, café au lait, vanligt kaffe med mjölk i. Tog en café au lait igår i Carcassonne också och den var helt sjukt god. Men idag, något härligt var det att sitta i skuggan, hög temperatur, svalkande vindar, fika på ett café. - Livskvalla.



                                                 






Kommentarer
Postat av: Anonym

OO så fina bilder!

2011-05-17 @ 16:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0