Jag och mina zebrafötter



... Har varit ute och gått idag. Det är lördag och jag fick mig en skön sovmorgon. (Dock har jag vaknat upp både igår och idag med ett psykat öga - ögoninflamma? I don't know.. well well.) Trots lördag som har blivit lite utav en excursiondag de senaste veckorna, blev det inte någon utflykt idag. Men imorgon. Då tar vi tåget till Sete.

Jag har tagit en tur här på hemmaplan istället, rätt 3vligt faktiskt. Gick till la gare för att kolla tågtider, gick till Polygone för att kika efter ett par shorts och för att göra dagens uppdrag.



... Att provsmaka en gauffre. Som våfflor. Tjocka våfflor, lite mer diegiga, med vaniljsocker. Gauffre med jordgubbssylt tog jag. Gott var det. Men väldigt sött, till och med för min smak. Jag brukar inte ha lätt att känna när något är för sött, men detta var sött. Kaloribomb. Ja. Föredrar att inte veta antalet kalorier i denna. Mais donc, mission completed.

När jag började styra stegen tillbaka hemåt hörde jag några bekanta rytmer. Sambarythms! Jag trotsade regnsdropparna och följde ljudet.



                                                 

... Och hittade en sambaorkester. Typ. Så kuligt.

Vädret har återigen stabiliserat. Mulet och varmt är dagens väderrapport. När jag skulle gå iväg tänkte jag att jag tar en kofta för det är mulet. Men när jag kom ut var det varmt, och ja, varmt .. Apoteksskylttermometern visade + 25 grader.. Mörka moln kröp fram och en skur har kommit men nu börjar de röra på sig och solen kan nästan spricka igenom och lysa med några strålar. Lyckligtvis klarade jag mig bra från regnskuren och slapp bli genomblöt. Jag hoppas på uppehåll i kväll. Då blir det Festival de Printemps, kommer säkert bli roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0