Au bord du lac

Jag provar att skriva en rad. Jag vet inte om det bara är jag, men jag kan inte se inläggen.

Det blev solning och badning idag också. I morse var det mulet och det såg inte ut att bli någon bra strand-dag alls. Men nä. Skam den som ger sig, det är bara att hålla ut. Under förmiddagen såg vi genom klassrumsfönstret hur molnen sakta men säkert såg ut att skingras. Och det gjorde de också och det bar iväg. Jag, Sibylle och Sabrina tog trammen till sjön där vi hade BBQ:n för ett tag sedan. Det var jättefint nere vid vattnet och denna gången behövde man inte känna sig fruktansvärt äcklig av saltvatten, solkräm och sand överallt på hemvägen, det var nämligen gräs vi campade på och inget saltvatten att bada i. Vi åt lunch där och solade och simmade. Det var faktiskt väldigt varmt i vattnet. Man kunde verkligen bada. Om jag skulle göra en jämnförelse skulle jag gissningsvis säga att det är 15/16 grader i havet och runt 20 i sjön.

Nu smider jag planer för morgondagen. Då ska jag bränna lite pengar ... Då SKA JAG åka till Odysseum! Vare sig det är 27-28 grader varmt eller inte, vare sig jag får någon med mig eller inte. Jag har till exempel varit i behov av typ ballerinaskor hela vistelsen och sökt och sökt, inte gjort några vettiga fynd, men jag vet att det finns några som jag vill ha på H&M (ja, jag vet, H&M, när jag är i Frankrike. Men H&M kan man lita på) så jag hoppas de finns. Ska bli spännande att se hur det riktigt ser ut där borta. Och på kvällen taggar vi revansch i Quiz-Night på Shakespeare. Blir kuligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0