Återvinning är bra

It's getting better. Behöver inte snyta mig lika många gånger per dag/i timmen/i minuten längre. Härligt. Och det var nästan att jag kunde känna några vaga lukter och smaker där ett tag på eftermiddagen.

Julia fyllde år idag så vi gick och åt glass på ett väldigt fancy glassplace. Men det kändes väldigt ovärt att äta (och betala massa kosing) en megaglass utan att kunna njuta av smakerna till fullo. Så där satt jag med en fisig kaffe (som typ till råga på allt var det billigaste på menyn) och kände mig tråkig och snål medans de andra fick superfancy megaglassar. Ganska avis var jag. Ganska.. Le jardin de glace ska jag besöka innan jag lämnar Montpellier. Det ska jag verkligen. Vi satt där i värmen och solen och hade börjat avsluta vårt fika där. Plötsligt så kände jag en vattendroppe på min axel, sedan vare kört. Alla makade sig in under parasollen då de stora vattendropparna blev en hel massa stora vattendroppar. Men regnet avtog hyfsat snabbt och jag klarade mig med bara ett fåtal droppar på mig på hemvägen.

I morgon är det så min tur att hålla presentation. Jag bestämde mig tillslut för att recyla en gammal presentation från i höstas och pratar om Centre Pompidou igen. Och det gick ju till slut toppen då. Hoppas det funkar igen. P3 kör ju "återvinningsintervjun", jag kör "återvinningspresentation".

Har börjat längtar otroligt efter kladdkaka. Famiiiljeen - jag önskar mig grillat + kladdkaka m grädde som efterrätt, till middag den dagen jag kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0