Vårrus och lyckorus

Jag lever! Helvetesveckan är avklarad. Det blev verkligen "Vi hörs på söndag", jag trodde inte riktigt att det skulle bli så bakstavligt talat faktiskt. Men tiden har varit fullspäckad hela tiden.
Vakna-skola-hem-plugga.
Jag har inte haft tid över till något egentligen. Plugg, plugg, plugg. Men det har gått det med.
Fast en livemusikupplevelse har jag faktiskt varit med om. I torsdagskväll så var jag och Helena på Jazz i Studion, Folkets Hus och såg Fristad. Det var mycket bra!

Vädret har ju varit helt underbart för det mesta denna veckan. Det börjar bli vår! Asfalten smälter fram och solen värmer och skiner. Jag blir så lycklig och sprudlande glad då.

Här om dagen drabbades jag nog att ett lyckorus. Tog en promenad i solskenet och de många plusgraderna, och njöt av det vackra vädret, att pluggandet gick bra .. ja, livet och det, men sen när jag kom tillbaka hem igen så blev jag helt plötsligt svettigt och så började ena handen skaka jättemycket och jag blev kallsvettig, fick lägga mig på sängen och vila lite, blev helt matt. Det måste ju ha varit något slags lyckorus!

Igår morse var det då dags att göra B-kursens första tenta, språkhistoria. Det kändes ändå rätt så bra tycker jag. Det var inte ett jättejättesvårt prov. Efter det var det dags för testpartrullen att grilla ett nytt café i Umestan och sedan så for jag och handlade lite middagsgrejer och så for jag till Sanna och vi lagade tacogratäng och sen blev det utgång. En bra tentafirning blev det.

I afton har jag äntligen varit och tränat. Inte ens det har hunnits med under veckan heller. Och för att fira denna veckas slut ännu lite mer så har jag gjort en kladdkaka. Det tyckte jag att jag var värd.

En tuff men ändå trots allt, väldigt bra vecka. Men nu är det bara att ta nya tag. Vad blev det ...  24 timmars ledighet? En uppsats ska skrivas, grammatikboken ska granskas. Det är bara på't igen. Men jag är glad, för våren är på väg!


Kommentarer
Postat av: petter

fristad va helt sjukt bra :)

2011-03-07 @ 08:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0