Sol i sinnet

Det känns så fel att hänga inomhus, vid datorn, och tvn, en dag som denna. Jag skäms. Det skulle ha känts bättre som solen sken in genom fönstret, men nähäpp bor man på skuggsidan så blir det inget med det. Men jaja. Plikten kallar. Skall skriva lite mer på los uppsatsos. Och dessutom så har jag redan varit ute idag! Så jag är inte utan frisk luft och sol, nejnej var så säker på det. Så härligt äre! Såna här dagar ångrar jag att jag inte har skidorna här i Umeå, perfekt skidväder. Kollar lite på världscupavslutningarna i längd och skidskytte för att kompensera.

Jag längtar efter att åka till stugan och åka på isen och grilla korv och skotta upp lite snö till ett ryggstöd, rulla ut liggunderlaget, skjuta upp mössan från pannan och njuta av den värmande vår(-vinter)solen. Åh, vad det är härligt. En av sakerna jag älskar mest med Norrland.

Dock blir jag också lite lessen då det är sådant här vårvinterväder också. Då tänker jag på farfar, ute i solen och har redan vid denna tidpunkt blivit brun som en pepparkaka i ansiktet. Njuter av vädret och tar sig en grillad falukorv med senap och ketcup på och en klunk kokhet varm choklad "varmt ska det vara".

Takdropp, klarblå himmel, skinande sol.
Aaah så häääärliiit!
Hört det förut? Jag vet, men jag tror inte att jag kan prata för mycket om våren och vårvintern. Plus att det troligtvis är för att jag tror att våren ska komma fortare ju mer jag pratar om den och längtar efter den ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0