Direkt från ub

Har hängt med Robban i ub hela förmiddagen. Tvingade mig att stiga upp åtta för att försöka vara på bibblan vid nio. Så har suttit och slått i ordboken efter uttryck med coup sedan typ halv tio. Äntligen klart. Men om man tänker efter är det ganska coolt att ett enda litet ord på fyra bokstäver kan få så himla många betydelser!

coup d'aile - vingslag
coup de chapeau - välkomna ngn
coup de peigne - snabb omstylning
avoir un coup dans l'aile - vara full
coupe de bol - ha chansen

Bara ett axplock av ord och uttryck, expressions, med coup !


I går kväll fastnade jag, igen, då jag skulle försöka skriva på vår lilla uppsats. Jag hittade massa gamla arbeten som vi gjorde under gymnasiet. Läste bland annat PROJKETRAPPORTEN! Helt otroligt vad mycket arbete man la ner på projektarbetet. Men jag tyckte faktiskt att det var väldigt roligt att göra PA. Jag hittade också ett reportage som vi gjorde på engelska Camebridge. Vi skulle skriva om en resa vi hade "upplevt", typ en drömresa. Mina resa var en road-trip genom USA. Detta utdrag skrattade jag gott åt!:


My next stop was Wisconsin. Something interesting about Wisconsin is that many Scandinavians were immigrated to the state by the end of the 19th century and the beginning of the 20th. So there are place-names as Norway, Scandinavia and Stockholm. As I was driving I finally was met by the sign “Point Place”. As I am a fan of the American sitcom That 70’s Show, I had planned to go to Wisconsin where the show takes place. Point Place is a fictive suburban to the town Green bay and isn’t a big place so it wasn’t hard for me to find a place to say over. I got a room at a nice hostel. When I had dropped of my luggage I decided to go for a walk and stretch my legs after all the driving. I hadn’t been walking for a long time when I saw a gathering of people. As I got closer I saw what it was and I couldn’t believe my eyes. It was the crew from That 70’s. I went nearer and saw “Eric” and “Kelso” talking to each other. The time went on and I watched them working with the production. Suddenly I felt a hand on my shoulder. I turned round and got a scream in my face: “BURNED”. Ha-ha it was actually “Michael Kelso”/Aston Kutcher standing there, screaming in my face. I got to talk to all the crew and they were all really nice. I got to see the basement and sit in Forman’s famous car. You can guess I was happy, and still am.


Vi skulle bevisa att vi vekrligen hade varit med om det också, så jag har t o m bildbevis! :



HAHAHA! Grymt ambitiöst photoshopande också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0