Det är kul när det är roligt!

Nu är vi i full färd med att skriva den andra uppsatsen. Den riktiga uppsatsen. Den här känns betydligt lättare och roligare att skriva än den förra, som var en banal övning. Jag har börjat på min och har redan kommit upp i 524 ord (av 700-1000). Det känns väldigt positivt och roligt och motiverande. Förra gången hade jag vekrligen inga idéer på hur och vad jag skulle skriva. Var inte speciellt nöjd med hur det blev heller. Men det blev något ialla fall. Nu känns det bättre. Det är grejer kvar att göra; utveckla argumenten, strukturera upp det hela och sen översätta hela tjottaballongen. Jag skriver först på svenska och översätter sedan, tycker det är lättare så. Det skulle kännas wonderbart att bli klar typ i morgon och sedan kunna lägga mycket krut på att göra en bra och nogrann översättning till måndag då den (första utkastet) ska in. Det är kul när det går bra, det är kul där det är roligt helt enkelt!

Om en timme ska jag befinna mig i Aten för att dansa afro. Asså Aten i IKSU, en sal. Och direkt etterpå core. Det blir bra. Sedan är jag redo för att fortsätta skrivandet, förhoppningsvis väldigt effektivt, under kvällen.

Ah, är detta min dator? Ja har bytt skrivbordsbild. Det senaste typ 1-1½ året har jag haft en bild på Adam och Oliver - mammas tjocksockar;), men nu har jag bytt till en annan, sommarinspirerande bild som lite motivation att "snart är det vår och sommar, håll ut". Det är helt ovant, får en liten chock varje gång jag startar datorn nu.

Om en vecka flyttar jag från Umeå (?!). OMG.


snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0