Le weekend avec plain des bons plats

En vecka har åter tagit sin början. Henkade Helena och Lisa och pluggade i bibblan på förmiddan, sen åt vi i Lindell och så for jag och Hellan på stan och fikade på ... vad hette fiket ?? Schmäk? Det var typ näst intill helt omöjligt att utskilja namnet på skylten. Vi har startat, under hösten, en investigation av Umeås caféutbud!;D
Lägg på minnet, det är bra att folk kommer ihåg vad mitt café ska heta, och kan läsa det på långt (och nära) håll på skylten.


Helgen som gått var en mycket trevlig helg. I fredags åkte jag till Nydalahöjd där jag och Sanna lagade suuuupergod bouillabaise med craime fraiche, vitt vin och vitlöksbröd. Sen bjöds det på mycket god födelsedagstårta med blåbär och marräng, och så lite vanlijsglass med chokladkross och chokladsås sen på det. Goooott! Men alltså bouillabaisen, den gick inte av för hackor den ska ni veta!

I lördags fick jag besök från Skelltown. Mallan kom hit och hälsade på och vi gjorde en heldag på stan. Fika på NK, affärsstrosning, megagod middag på Bishops Arms och så bio, Love and other drugs, med megaschyyyygga Jake Gyllenhaal! Sen gick vi hem till Peddan och kollade på sista säsongen av Vänner. Trevligt!

Igår afton var det en speciell kväll. Jag cyklade till Gnejs, först spelade vi lite spel och fikade, Helena, Jennifer, Sebastian och jag, sen kl. 21.00 startade den heliga timmen (1,5 timmen). Morden i Midsomer. Men det var som sagt en helig och speciell stund för det var ju nämligen Barnabys sista fall!! Buhuu. Hur ska man nu klara sig, Moden i Midsomer kommer inte vara Morden i Midsomer utan Tom Barnaby!
Ohlalala... Qu'est qu'on va faire???

Après j'ai mangé le dîner je vais aller à IKSU!!


Jag har faktiskt tagit lite bilder med min mobil den senaste tiden, men eftersom jag inte har någon grej att he in dem i datorn med här, så får man hålla till godo med en annan bild. Känns stället igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0