Helt perverst alltså!

Om man inte förstod innehållet i det förra inlägget så kan jag berätta att idag började vi franska B kursen, och vi började direkt, pang på, med 1800-tals litteratur! Jepp vi ska lära oss om stildrag och epoker och läsa verk och utdrag av Frankrikes stora författare vid den tiden. Sen väntar även 1900-tals teater..

Det blir en spännande kurs, på flera sätt. Jag tror inte det kommer att bli helt lätt. Men jag ska jobba hårt och ge det en chans. Ska typ skriva lite, eller försöka skriva iaf, lite på franska på bloggen bara för att träna.


Utsikt från kontoret haha.


Ja tillbaka till vardagen alltså. Har gjort en välldans gos korv stroganoff till middag idag, som även blev två matlådor. Mumsi. Och igår bakade jag bröd också. Och så gjorde vi en kladdkaka för vi hade födelsedagsfika igår kväll här i korren, för jag, Emelie och Rukyie har alla fyllt år i slutet av förra veckan!

Blev så glad då jag öppnade persiennerna igår och det var SOOOL ute! Jättevackert och inte så kallt heller, så då blev det en långpromenad. Idag kom också solen fram på dagen, så då gav jag mig ut för att få lite D-vitamin idag med. Det är ju så vackert med sol på vintern. Oj så vackert.

Nu säger jag som mamma säger, det är nästan perverst mycket matprogram på tv. Jämt, på varje kanal. Helt otroligt. Men det är ju sant!

Alright. Det känns som att jag skulle skriva nåt speciellt i detta inlägget. Men det har jag i så fall glömt. Det brukar bli så..

Jag har iaf äntligen slagit till med att köpa Start. Det har vi aldrig fått äta hemma, bara på sommaren på semester i Gullspång, så det skulle bli det första jag skulle köpa då jag flyttade hemifrån, men jag glömde bort det. Så nu när jag var o storhandlade i förrgår så slog jag till! Busigt värre, men helt sjukt gott är det ju. Jag ska också investera i nytt kaffe, nu smakar det värre än någonsin. Skulle säga... att det smakar som fuse och mulltoa luktar. Rätt ner i soptunnan ska det nu gå. Och nytt te ska jag också köpa, det smakar mest beskt typ. Ah, inte gott iaf. Kräks.

Tja, nu ska jag bespara din tid på ett ovärt inlägg. Återkommer när jag har nåt som intressesmurfarna verkligen vill anteckna. Typ. O råtaggad är jag att börja träna på IKSU.
Nämen allvarligt...
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0