Grattis till mig, faktiskt!

Tro det eller ej (säger jag kanske mest till mig själv) men jag fyller 21 idag. 21!!!??? Man börjar ju bli gråhårig... Jag blev firad på sängen och sen så kom farmor och firade också och åt födelsedagslunch och tårta. Fick lite presenter också som jag blev väldigt nöjd över! Bl a en fotobok av/med Håkan Hellström, en Kånken, en extern hårddisk. Och så fick jag en grej som jag hade önskat mig av farmor; en liten tavla med farmor och farfars bröllposfoto!:)

Tack för alla gratulationer. Och jag tycker faktiskt det är roligt att bli gratulerad på facebook också. Det gjorde mig glad då jag loggade in och fick se gå många grattishälsningar. Opersonligt eller inte, det får man tycka vad man vill om. För mig kvittar det. Så tack för alla gratulationer, irl, telefonsamtal, sms, facebook - alltihop!


Den senaste tiden kan väl egentligen sammanfattas i tre ord: jobb, fika och Prison Break.

Jag har jobbat kväll på Norran tisdag till fredag samt dagtid igår, lördag. Det har gått bra. I torsdags fick jag anta en utmaning: att rapportera live på norran.se från Skellefteå Kraft Arena då Skellefteå AIK mötte Frölunda. Det var lite spännande och nervöst. Stressigt ibland att hålla koll på både vad som hände på isen och på dataskärmen. Då det blir mål och hela arenan ställer sig upp och jublar blir man lite chockad. Lite spännande var det också då man såg hur läsarsiffrorna rörde sig mot 1000-strecket..! Så många som läste vad jag skrev. Men det gick ändå bra och det var roligt!


Bild av Ethel. Mellandagsfika (alltså en fika utöver den senaste veckans fikningar).


Fikamaffian har varit i full fart den senaste veckan. Jag tror det blev tre fikningar från fredag till fredag. Kitchen. Waynes. Lilla-Marie. Mycket trevligt. Fika är bra, fika vill alla ha. Och lite hej-då-sägningar blev det också. Nu åker gänget åt olika håll igen och sammanstrålar igen när marken börjar grönska.

Och så har jag blivit obsessed av Prison Break. Petter lånade första säsongen av en kompis och skulle se. Det slutade med att hela familjen blev helt tokiga i serien och började kolla. Sen var den säsongen slut och han lånade säsong två. Och ja... Men nu då? Jag kommer sakna Michael, Linc, Sucre, ja nästan till och med T-Bag, nu när jag har åkt till Umeå. Men däremot, i slutet av andra säsongen börjar det tyvärr spåra litegranna. Varför kan det inte göras en serie (som inte består av fristående avsnitt) som inte börjar barka iväg. Men kanske det var bra att det började spåra lite nu när jag inte kan se det längre..:,(
Plus att jag inte tycker att Michael och Sara ska bli/vara tillsammans!! Leave him to me i så fall.

 


I afton tog jag så bussen till Umeå och nu har jag kopplat in 10-meters internetsladden för 30 kronor på Dollarstore i Lycksele, och kan sitta i sängen och ha datorn i knät. Och samtidigt slökolla lite på tv i ögonvrån. Det är toppen det hehe. Livskvalla. I morgon blir det en lite göra-ärenden-dag, bland annat fylla på i kylskåpet. Tillbaka till vardagen.

Ha en fortsatt bra 16 januari och en trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0