Le weEk-eNd

Helgen börjar lida mot sitt slut så smått. Snart, inte riktigt än. Den har ändå kännts lång, och också varit rätt lång rent i antalet dagar. Hoppade på bussen mot Skellefteå direkt efter skolan i torsdag då vi slutade vid lunch. Fick mig två trevliga överraskningar då bussen på två stället vände om mot E4 igen efter att ha släppt av passagerare vid två busshållplatser, jag var inställd på att den skulle fortsätta in i byarna, men det gjorde den inte. Toppen. Jag överraskade övriga familjen med min hemkomst, hade sagt att jag skulle komma på fredagen. Surprise. Henkade med pappa på hockey, Skellefteå AIK - Modo och fick se AIK vinna. I fredags tränade jag bodypump med Matilda på Friskvårds, hade aldrig provat det förut, och jag tipsar - det frambringar träningsverk dirr hihi. Sedan åt vi lunch i stada. Har varit peppad på att prova på att göra cheescake ett tag, jag har aldrig gjort det förut, och det blev nu av i fredags då jag och Ehtel gjorde en. Den blev väl helt ok, men tar sig med tiden. Skulle tippa att den smakar väldigt bra till efterrätt idag. Övning ger färdighet heter det ju, det behöver ju inte bli perfekt första gången. Lite rassel i sparbössan har jag fått då lördagen innehöll jobb i det vackra och kyliga vintervädret. Solen värmde, kanske blev jag ändå lite, lite solbränd också. Middag hos farmor blir man också glad av. Helgen har dessutom innehållit en hel del prat om vädret. Är ganska säker på att det inte bara varit så i min närhet ... Är ganska säker på att det har pratats extremt mycket väder i hela riket de senaste dagarna! Men funderingar och köldpart, hur man ska klä sig och vilken valla som kommer passa har det också betydigt, därför att idag var det dags för Malmstråket. Temperaturen blev varmare, och loppet kördes. Till och med i lite snöfall. Jag åkte 2.5 mil och det kändes bra. Fick in ett bra flyt i åkningen, dock de sista fem kilometrarna..de var riktigt slitiga. Och skönt var det att gå i mål. Och få sig en skidtävlingshamburgare och tagga ner i ssk-sofffan som är en fara för mosiga skidåkare, den är typ den mjukaste soffan i världshistorien. För övrigt så fick jag skavsår, typ mitt livs första skavsår. Så kan det gå. Happ, då får man väl se ett nytt fall lösas av Wallander i kväll. Eller är det något annat "roligt" på tv som man kan schlappa till. Får nog ta och göra några grammatikuppgifter först kanske.. I morgon förmiddag tar jag bussen tillbaka mot Umeå. Känns betydligt trevligare att åka buss då det är ljust nu. Jeje, en god helg har jag haft. Hoppas detsamma för dig. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0