A major shampoo-explosion ... !

I sann Ross-anda så hade jag en "Major shampoo-explosion" i kväll. Eller så jätte-major var det kanske inte, men nästan. Var och handlade (bland annat shampo och balsam) och då jag skulle plocka upp varorna från korgen och lägga på bandet så hade shampoflaskan öppnats litegranna, och när jag skulle stänga korken gleggade det över. Inte så trevligt. Shampoo-explotion-emergency var det, ja.

Det kan komma att låta extremt waijnigt detta.. Men jag menar inte att klaga. Bara konstaterar. Att, jag har gjort bättre träningsdagar än igår afton. Jag hade, och har fortfarande lite, fruktansvärd träningsverk efter Malmstråket och även ett fett skavsår på ena hälen och ett mindre skavsår på den andra. Och jag bestämde mig för att gå på gympa. Upp till bevis. Jag tror att det bästa sättet att få bort träningsverken är att träna. Det var lite kämpigt när man skulle hoppa och kasta med benen.. Men ah, det gick. Och idag har jag cyklat för att trampa igång benen. Hoppas att träningsverken ska fada ut, inte improve. Måste komma ihåg att stretcha bättre.. Det är bra med gruppass, att de avslutas med stretching. Jag har aldrig varit bra på att komma ihåg att stretcha. Men har inte riktigt fått träningsverk direkt ofta heller, därför att jag tränade samma muskler hela tiden.

Kan inte riktigt tro att det är onsdag imorgon. Då har ju som halva veckan gått. Fort vare gjort. I morgon är vi lektionsfria, men jag ska stiga upp i tid för att baka bröd, damsuga och sedan sticka till bibblan och plugga efter lunch.

Å vart så sugen på att skriva på franska. Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva och det börjar verkligen bli tajm för att gå o lägga sig, speciellt om jag ska upp o baka bröd i morgon.. Det får bli en annan dag.

Auf Wiedersen (blev det istället) !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0