Värdelöst vetande

Jag längtar efter snö. Det kanske ni ar fårstått vid det här laget. Jag ska SÅ åka skidor då jag kommer hem. Har blivit "ledig" måndag-tisdag. Kommit bort i hanteringen med andra ord, men jag har ju fått jobbar varje dag sedan jag hade intervjun så det är ju bara bra. Men då man inte får jobba (hade nog tydligen fått det ändå, men som sagt, kommit bort i hanteringen) känns det lite konstigt. Man kan inte njuta som att det skulle vara en vanlig ledig dag, man bara tänker att man inte får jobba och pengarna man går miste om. Nåja, nu vet jag var jag ska jobba resten av veckan så det känns skönt och då kan jag njuta lite av "ledigheten" såhär i efterhand lite.

Tiden som bekant bara springer iväg. Men Elin Maria har imponerat - jag har kommit på vad jag ska köpa för julklappar till alla, och det är bara den sjätte december. Det är bra! Nästa lördag blir det seriös julklappsshopping i Oslo by! Taggar redan ;)

F ö åt jag igår en lussebulle. Men vette sjutton om den kan kallas lussebulle, den såg ut som en (en blek en), men den smakade inte ett dyft saffran. Gurkmeja? Hemmarjorda ska det va. Jaja, säger att jag ätit en. Sen blev det en promenad med grannarna i de röda jackorna. Vi gick ner till Utsikten (och har just lärt mig att det är utsikten därifrån som är bakgrunden i Edward Munch's Skriet) och det är verkligen en vacker syn över Oslo därifrån när det är mörkt och alla stadens lampor lyser. Flott.

Tror det får vara det för idag. Intressekluben antecknar.
Längtar till efter nyår - kommer ha internet!;D då kommer det bli roligare uppdateringar här och roligare att uppdatera.

POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0